Nyheter i version 3.0

Nyheter till BL Byråstöd 3.0 (2019-06-25)

Vi har nu släppt en ny version av BL Byråstöd. Du bör märka det direkt när du loggat in genom att du exempelvis under fliken Bokföring kan se ikonen för BL administration längst ut till höger. Ser du inte den så klicka på tangenten F5 så läses webbsidan in igen.

Nedan kan du läsa lite kort om nyheterna. Vill du läsa mer om någon av funktionerna hänvisar vi dig till vår inbyggda manual.

Skapa Uppdragsavtal

Nu kan du skapa uppdragsavtal direkt från BL Byråstöd. Det du behöver göra första gången är att fylla i byråns uppgifter. Klicka dig in under kugghjulet uppe till höger och gå in på den nya fliken Byråuppgifter. Här kan du ändra de texter som vi kommer förslå till Uppdragsavtalet. Det här en mall och texterna kan sedan ändras på respektive klients avtalsformulär. När du gått igenom och sparat eventuella ändringar kan du skapa ditt första uppdragsavtal.

Klicka dig in på klienten och gå till fliken Uppdrag. Lägg till eventuella tjänster som saknas. Här kan du markera vilka tjänster som ska tas med i Uppdragsavtalet. Klicka sedan på knappen Skapa Uppdragsavtal.Nu kommer du till en ny flik där du kan forma ditt Uppdragsavtal så att det passar din klient.
De förvalda uppgifterna har hämtats från BL Byråstöd från endera klientkortet, uppdragsfliken eller från byråinställningarna. Vill du ändra någon uppgift mer permanent så ändrar du i BL Byråstöd.

I förslaget till uppdragsavtal behöver du komplettera med avtalstid och du kan även ändra övriga uppgifter.

När du känner dig klar skapar du en PDF-fil av avtalet.

Det är denna PDF som du sedan kan skriva ut och be kunden signera.

 

Har du vår tjänst BL Signering & Avisering kan du via den skicka avtalet till din klient för digital signering.

För att få mer information om funktionen Skapa Uppdragsavtal kan du läsa om det i manualen>>.

Att göra-poster visas tydligt

En röd liten notiscirkel visar nu hur många Att Göra-poster du som inloggad handläggare har som förfaller de närmaste 10 dagarna eller som helt saknar deadline.Att göra-poster är de noteringar som du själv eller någon av dina medarbetare manuellt har skapat med och lagt upp dig som utförande handläggare på. På dessa poster kan man låta deadlinedatumet vara tomt eller så sätter man ett specifikt deadlinedatum. Vill du läsa mer om denna funktion som funnits sedan tidigare kan du gå hit>>

Valbara kolumner i klientlistan

Klientlistan har nu utökats med flera och valbara kolumner.
Dessa finns att välja på:

Kundnummer (Visas förvalt)
Organisationsnummer (Visas förvalt)
Namn (Visas förvalt)
Telefon (Visas förvalt)
E-post (Visas förvalt)
Postort (Visas förvalt)
Klientansvarig
Mobil
Adress
Postnummer
Säte
Firmatecknare
Företagstyp
Räkenskapsår (här visas det senast upplagda räkenskapsåret)Du kan enkelt ställa in vilka kolumner du vill visa här. Dina inställningar lagras ner i din webbläsare (när du byter till en annan flik). Kolumnerna kommer i den ordning du har bockat i dem. Vill du helt ändra ordning bockar du först ur alla kolumner. Sedan bockar du i dem i den ordning du själv önskar dem.

Du kan nu även exportera vald information till en CSV-fil som är semikolonseparerad (som sedan enkelt kan läsas in i Excel). För att skapa denna fil klickar du på knappen CSV längst upp till höger.

 Programikoner under alla uppdragsflikar

Nu har även uppdragsflikarna Bokföring, Löneadministration samt Skattedeklaration fått programikoner längst ut till höger. Detta gör att det blir enklare att uppdatera byråstödsnyckeln till BL Administration om du inte redan har den där.  Du klickar helt enkelt bara på programikonen ute till höger så tar BL Agenten dig till BL administration och öppnar rätt företag. Du kommer även hamna i den del av programmet som byråstödet tror du vill till utifrån vilken tjänst du klickade på.

Att ha en byråstödsnyckel inlagd på klienten i BL Administration, BL Bokslut och BL Skatt möjliggör att du från dessa program kan ändra status på upplagda tjänster utan att behöva öppna BL Byråstöd. Det kan du också läsa mer om i vår manual.

Inloggningen

Nu har vi justerat vårt inloggningsförfarande till BL Byråstödet så det ska gå mycket snabbare. Denna justering innefattar även att F5-funktionen för att uppdatera sidan fungerar mer som den bör göra i ett webbaserat program.